نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

طراحی-سایت-فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

 

در  طراحی سایت فروشگاهی، هدف اصلی فروش محصولات می باشد به همین دلیل در طراحی این سایت ها باید یکسری نکات را مدنظر قرار داد اگر شما به دنبال یافتن پاسخ سوالات زیر هستید این مقاله را تا انتها بخوانید.

نکات مهم طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شامل چه مواردی میشود؟ برای طراحی سایت فروشگاهی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟

طراحی سایت فروشگاهی درست مانند  چیدمان قفسه های یک فروشگاه فیزیکی می باشد. استفاده از کاتالوگ و نماهای گرافیکی زیبا از محصولات،ذکر مشخصات  محصولات، قیمت و حتی مقایسه آنها  با دیگر محصولات مشابه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.از آنجاییکه  در فروشگاه اینترنتی فروشنده ای برای راهنمایی خریدار وجود ندارد تمامی اطلاعات لازم را می بایست در هنگام  طراحی سایت فروشگاهی ارایه داد.

 

 

نکات مهم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی

 

۱-ارایه توضیحات محصولات در طراحی سایت فروشگاهی

در هر صفحه محصول باید توضیحات کاملی در مورد محصول بنویسید تا کاربر به راحتی و با مطالعه متن بتواند انتخاب خود را جهت خرید محصول انجام دهد. مزیت دیگر این کار در بهینه سازی سایت شما می باشد که به مرور زمان می توانید امتیاز قابل قبولی از گوگل و سایر موتور های جستجو دریافت کنید. اما به یاد داشته باشید که این متون باید کاملا یکتا باشند و هیچ گونه کپی برداری از سایت های دیگر انجام نشود. برای اینکه ارزش متون خود را دو چندان کنید بهتر است از تصاویر نیز در مابین متون خود استفاده کنید.

 

۲-ذکر آدرس صفحات (Breadcrumb)

حتما در سایت خود از breadcrumb استفاده کنید تا کاربر دقیقا بداند در کدام قسمت سایت قرار دارد. انجام اینکه نه تنها باعث میشود کابر سردرگم نشود بلکه بر روی سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود. و موتورهای جستجو دسته بندی اطلاعاتی سایت را بهتر تشخیص میدهند.

 

۳-نمایش دادن تصاویر مختلف از یک محصول

در طراحی سایت های فروشگاهی بسیار مهم می باشد که از هر محصول تصاویر مختلفی در سایت قرار دهید. در واقع در زمان خرید آنلاین برای کاربر باید واضح باشد که چه چیزی را خریداری می کند پس در نتیجه از زوایای مختلف هر محصول و حتی از قسمت های مختلف آن به صورت جدا گانه تصویر در سایت قرار دهید.

 

 

طراحی-سایت-فروشگاهی

 

 

 

۴-نمایش محصولات مرتبط

حتما باید در انتهای هر صفحه مربوط به یک محصول قسمتی را در نظر بگیرید تا محصولات مرتبط طبق دسته بندی آنها در آنجا قرار بگیرد زیرا ممکن است کاربری بخواهد تا محصول فعلی را با محصولات مشابه مقایسه کند.

 

 

۵-نظر دهی در مورد محصول در طراحی سایت فروشگاهی

در هر صفحه مربوط به محصولات حتما قسمت نظر دهی قرار دهید تا کاربران بتوانند نظر خود را در مورد محصول در سایت قرار دهند و یا تجربه خود را از خرید محصول با دیگران به اشتراک بگذارند.

 

۶-باکس جستجوی پیشرفته در طراحی سایت فروشگاهی

در سایت فروشگاهی به دلیل بروز رسانی زیاد پیدا کردن محصول مورد نظر می تواند دشوار باشد به همین دلیل باید جستجوی پیشرفته ای در سایت تعبیه کنید تا کاربر بتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را در سایت پیدا کند.

 

۷-آسان نمودن عملیات خرید

لازم است عملیات خرید بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید نیز باید به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله خرید قرار دارد. این کار به کاربر اطمینان بیشتری می دهد. پس از انتخاب محصول کاربر باید فرم عضویت و یا ورود به سایت را پر کند سپس به درگاه پرداخت هدایت شود.

 

 

طراحی-سایت-فروشگاهی

 

 

۸-نگهداری سبد خرید

بخشی را برای انتخاب محصولات مختلف قرار دهید.معمولا در فروشگاه بخشی به عنوان سبد خرید در نظر گرفته می شود و زمانیکه کاربر محصول خاصی را انتخاب می کند به سبد خرید خود اضافه می شود در انتها میتواند سبد خرید خود را رویت کند و اگر نیاز بود ویرایش نماید و در صورت تایید می تواند سبد خرید موجود را پرداخت نماید.

 

۹-قرار دادن بخش توضیحات در ثبت سفارش

در زمان ثبت سفارش بخشی به جهت ارائه توضیحات از سوی مشتریان ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند مورد درخواستی خود را اعلام کنند.مشتریان می توانند سوالاتی که در زمان خرید برایشان پیش می اید را از این قسمت مطرح کنند

 

۱۰-پشتیبانی آنلاین مشتریان

بخشی را برای پشتیبانی آنلاین مشتریان در وب سایت قرار دهید تا زمانی که مشتریان نیاز به پشتیبانی داشتند بتوانند به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند.این روش کار کاربران را راحت میکند و می توانند مشکل خود را با برقراری ارتباط با فروشگاه رفع کنند.

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *